rondreis-usa-2014.reismee.nl

Dag 33, zaterdag 28 juni

Veel weekend gasten vandaag op de camping. Het zwembad zat behoorlijk vol, maar er was nog een staplaats in de schaduw. Gelukkig even afkoelen. Na een mooie rit vandaag over de Dinosaur Diamont scenic byway (mooie route). Een prachtig gebied dat er aanvankelijk saai uitzag maar eindigde in weergaloze bergpas. Met ravijnen die ik gefilmd heb omdat Alfred niet durfde te kijken (het viel mee hoor, ik heb op het randje staan filmen voor hemJ ) Hier op de camping hadden de mensen allemaal een plekje gezocht in de schaduw. Ook op onze plek waren mensen neergestreken. Och dan maak je nog eens een praatje en krijg je te horen hoeveel Nederlanders ze kennen. Leuk toch. Allemaal even vriendelijk. Veel ouderen hier lijken in hun grote RV’s , die meer op bussen lijken, te wonen. Ze gaan van hot naar her. Sommigen pendelen met die bus tussen hun volwassen kinderen en kleinkinderen heen en weer. Dan hebben wij nog maar mazzel met ons kleine landje waar we in een dag alles kunnen bereiken.

Dag 33, Saturday June 28

Many guests on the RV park now in weekend. The pool was pretty crowded and there were only two places left in the shade, standing up in the pool. Not swimming. Who cares, you just get to talk to new people. All very nice and just wanting a cooling down like us. Today we went on Scenic Byway 139 to Dinosaur Co. On the Dinosaur Diamant scenic byway. At first it seemed rather dull but we ended up on a beautiful mountain pass. It was gorgeous. I did most of the filming because Alfred is afraid of heights. Me too, but then I don’t have to drive an RV. Many people here live in huge RV’s that look more like a Dutch city bus. The roam about the country or between relatives, children and grandchildren. It makes me feel blessed that our country is so small that you can get to your relatives in one dayJ