rondreis-usa-2014.reismee.nl

dag 19

Dag 19, zaterdag 14 juni

Wat een dag. Wat een pracht. Is er een overtreffende trap van mooist? Capitol Reef National Park, niet zo groot maar een juweeltje.

De steeds verder eroderende rotsen kleuren van crème tot diep rood. Iedere bocht is weer een verrassing van het kleurenspectrum. Langzaam zullen deze rotsen helemaal verdwijnen. Ze slijten helemaal af door water en wind. Hardere lagen blijven wat langer zitten en dat geeft die grappige randen aan de rotsen.

Tevens vind je hier op de rotsen 800 jaar oude tekeningen van indianenstammen die hier allang niet meer wonen. Nu wonen hier Paiute indianen. Die wonen buiten dit park nog steeds hier. We gaan altijd graag boodschappen bij ze doen. Ze hebben veel lekkerdere dingen.

Day 19, Saturday June 14.

Wat a day! Wat a beauty! Breathtaking rocks.Colored from crème to deep red. Capitol Reef National Park may not be the largest but it is a treasure.

Further and further these rock are erodating and finally they will disappear all together . Wind and water wear them down but for now the effect of the funny ridges at the tops of the rocks are an eyecatcher.

On the rock you can find small drawings. They are over 800 years old drawings Natives once made. Around this Park the Paiute live. We love to do shopping at Native supermarktes it there are any, because they sell very nice foods we cant buy at Wal-martJ