rondreis-usa-2014.reismee.nl

Dag 36, Aspen

Dag 36, dinsdag 1 juli

Het duurde niet lang voordat we bij Aspen aankwamen. Het duurde bijna langer om in de file het stadje in te komen. Een stadje dat duidelijk niet van RV’s houdt. Geen parkeerplaats buiten de parkeergarages om, behalve natuurlijk voor de mensen die er wonen. We zijn dus maar naar een informatiepunt gereden om eens te vragen hoe dit aan te pakken. We kregen een goede tip en na nog een kwartiertje lopen kwamen we waar we wezen wilden. Aspen op z’n best. Down town, met heel veel prachtige, maar peperdure winkeltjes. Versace, Lauren, Chanel om er maar een paar te nomen. Koffie bij de Strarbuck. Eenvoudige koffie met een chocolade croissantje en een flesje water voor de lieve somma van 18 euro. Kon ons ook niet schelen. We wilden naar de Gondola. Naar de gondels die je van down town Aspen tot hoog op de top van de bergen zou brengen. Ver boven de grond en wiebelig. Geweldig. Wat hebben we genoten. Ik van het uitzicht en Alfred van zijn hoogtevreesJ Het tweede deel van de reis ging over een Scenic Byway en leidde over een prachtige bergpas waarvan de twee rijbanen afliepen richting de afgrond. Maar we zijn er gekomen en we staan nu wild te kamperen vlakbij een meer.

Day 36, Tuesday Juli 1

It did not take long before we reached Aspen. It took us longer to get out of the line of cars that also wanted to get into town. It is clear the town doesn’t like RV’s. No parking places outside, except for the citizens. We found the visitors center and they had a good tip about where to park. After a fifteen minutes walk we were finally where we wanted to be. Down town Aspen. Beautiful and extremely expensive shops like Versace, Lauren, Chanel to mention some we arrived at Starbucks. Two coffee a two chocolate croissants and a bottle of water , eighteen dollars please. Who cares, we wanted to the Gondola. To the gondola that would bring us on top of the mountain. Far above the ground and shaky. Great. We enjoyed every minute of it . I enjoyed the views and Alfred enjoyed his fear of heightJ The second part of the trip went over a Scenic Byway that had a very scenic pass. It had two lanes and ours was bending down to the gab next to us. But we made it and are dry camping now close to Twin Lake. Beautiful campground.